fbpx

Kaunas Cantat festivalio svečias – dirigentas Jan Schumacher


2022.05.18 10:41

Kaunas Cantat festivalio svečias – dirigentas Jan Schumacher

Birželio 9 – 12 dienomis vyksiančiame Kaunas Cantat festivalyje numatoma gausus skaičius veiklų. Viena iš jų – atvirų pasidainavimų renginiai. Tokio koncepto renginius festivalio dalyviams ir lankytojams ves dirigentas iš Vokietijos, atvirų pasidainavimų formato ekspertas Jan Schumacher, kuris ir dalijasi savo mintimis apie chorinę muziką ir atvirus pasidainavimus. 

 

Kada susidomėjote chorine muzika?

 

Būdamas 11 metų pradėjau dainuoti berniukų chore gimtojo miesto Limburgo katedroje. Prieš prisijungdamas prie choro išbandžiau daugybę sporto šakų, bet, prisimenu, kad pirmasis koncertas berniukų chore taip sukrėtė mano vidinę asmenybę, kaip joks sporto renginys anksčiau. Tada aš supratau, kad dainuoti kartu su kitais žmonėmis chore man buvo geriausia veikla.

 

Kas Jus labiausiai žavi chorinėje muzikoje ir būnant dirigentu?

 

Žavesys yra tame, kad buvimas chore reiškia visko darymą kartu. Vėliau mokiausi solinio dainavimo, bet tai niekada nedžiugino, kaip dainavimas kartu su kitais.Choras – tai komanda, kuri daro viską, kad pradžiugintų savo publiką. Tai labai ypatinga.

Diriguoti pradėjau atsitiktinai. Berniukų chore siūlė dirigavimo kursus vyresniems dainininkams, tad būdamas 15 metų pradėjau šiek tiek apie tai mokytis. Staiga šalia mano gimtojo miesto bažnyčios choras ieškojo naujo dirigento, ir aš nusprendžiau dalyvauti perklausoje. Man pasisekė ir buvau išrinktas naujuoju dirigentu. Nuo to viskas prasidėjo, kai man buvo 16 metų. Dabar jau daugiau nei 25 metus diriguoju chorams ir iš esmės mane žavi tas pats, kaip ir choro dainininką. 

 

Kada pirmą atradote atvirų pasidainavimų konceptą?

 

1997 m. įvyko didžiulis atvirų pasidainavimų renginys garsiajame „Loreley“ kalne, esančiame prie Reino upės Vokietijoje. Jai vadovavo puikus švedų dirigentas Robertas Sundas, vienas iš atvirų pasidainavimų „didžiųjų meistrų“. Vėliau dalyvavau atvirų pasidainavimų renginiuose festivaliuose Europa Cantat, kur kartu dainuoja keli tūkstančiai žmonių. Tai – unikali patirtis!

 

Kodėl svarbu tokį konceptą naudoti ir puoselėti?

 

Jaudinantis dalykas apie atvirus pasidainavimus yra tai, kad esmė yra ne muzikinio tobulumo paieškose, o besimėgavimu muzika kartu. Visi susirinkusieji dainuoja kartu – tai reiškia, kad publika “išeina” iš tipinės publikos rėmų ir tampa atlikėjais. Atvirų pasidainavimų formatas sugriauna sieną tarp scenoje esančių žmonių ir žiūrovų. Visi tampa aktyvia muzikinio proceso dalimi. Repeticija atvirų pasidainavimų metu tuo pačiu yra ir koncertas. 

Man patinka ši koncepcija, nes kartais žmonėms susidaro įspūdis, kad chorinė muzika turi būti labai rimtas dalykas. Na, žinoma, gali būti, bet taip neturėtų būti visada! Manau, labai svarbu parodyti šią džiaugsmingąją dainavimo pusę. Taip galime pritraukti naujų žmonių į savo chorus!

 

Ar kiekvienas žmogus bent kartą gyvenime turėtų pabandyti dainuoti? Kodėl?

 

Taip, aš manau, kad visi turėtų pabandyti dainuoti! Iš tikrųjų, kiekvienas gali išmokti dainuoti!

Daugelis mokslinių tyrimų parodė, koks svarbus dainavimas yra kūno ir sielos sveikatai. Pavyzdžiui, dainavimas gali sumažinti aukštą kraujospūdį. Dainavimas turi didžiulę įtaką teigiamų hormonų gamybai ir ,žinoma, dainavimas žmones vienija. Ypač po sunkaus pandemijos laikotarpio, kuomet daugelis iš mūsų liko vieni ir izoliuoti, dainavimas gali padėti sugrįžti į socialinį gyvenimą. Bet tai tik keli pavyzdžiai. Yra daug daugiau, įrodančių chorinio dainavimo svarbą.

Net jei negirdėjote apie jokius mokslinius tyrimus ir dainuosite kartu su kitais, iškart pajusite, kaip tai yra gera!